Arşiv

Kırsaldaki gençlerin yüzde 66’sı çiftçilik yapmakta kararsız

Uluslararası gıda ve içecek şirketi PepsiCo, kırsala yönelik “Yeni Nesil Tarımcılarda Çiftçilik Algısı ve Motivasyon Unsurlarını Belirleme” adlı bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma sonuçlarını köşesine taşıyan Bloomberg HT tarım editörü İrfan DONAT, tarım sektörünü çok yakından ilgilendiren önemli bir çalışmaya imza atıldığını belirtti.Şirket, söz konusu araştırma kapsamında Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu, Ege ve Güney Marmara Bölgeleri’nde yaşayan, bahçede 20 dekar, tarlada 10 dekar üzeri mısır, patates ve meyve üretimi yapan çiftçi ailelerinin 16-24 yaş arası çocuklarının yanı sıra, üniversitelerde tarım ile ilgili bölümlerde eğitim gören, 3’üncü ve 4’üncü sınıf lisans öğrencileri ve son sınıf ön lisans öğrencileri ile görüşme yaptı.
#xa0Kırsalda yaşayan ailelerin yüzde 40’ı çocuklarının çiftçilik ile uğraşmasını istemiyor.

Bugünün mevcut üretim koşulları, artan belirsizlik ve tarımsal piyasalardaki istikrarsızlık yüzünden aileler bu işten koparken, çocuklarının da başka alanlara yönelmesini istiyor. Tabir yerindeyse “kendilerini kurtarmalarını” istiyor.İrfan Donat’ın konu hakkındaki köşe yazısının tamamını okumak için linki tıklayınız Haberin kaynağı: |ahref|http://www.bloomberght.com/yorum/irfan-donat/2072792-kirsaldaki-genclerin-yuzde-66si-ciftcilik-yapmakta-kararsiz||a||

Read More