Güncel, güncel haberler, www.gidahatti.com

Sağlıklı beslenme, sürdürülebilirlik kaygıları: Gıdayla ilişkimiz değişti!

KPMG’nin insanlarla gıda arasındaki değişen ilişkiyi, talebi ve tüketimi ortaya koyan “Açlık Belirtileri – Yiyecek ve İçecek Tüketiminin Yeniden Şekillenmesi” araştırması, yiyecek ve içecek tercihlerinde tüketicileri perde arkasında nelerin etkilediğini mercek altına alıyor.
Satın alma kararını etkileyen faktörlerAraştırmada öne çıkan bazı veriler şöyle:
Her 3 tüketiciden 1’i satın alma kararını titizlikle veriyor. Yüzde 43’lük bir kitle ise kendi değerleriyle uyuşan markalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor.
Pandeminin ilk dönemlerinde yaşanan kapanmalarla birlikte insanlar evlerinde ve mutfaklarında daha çok vakit geçirdi. Dolayısıyla perakendede gıda satışları önemli ölçüde arttı. İnsanlar zihin/beden/gıda bağlantısına daha çok önem vermeye başladı.
Sağlıklı beslenme için sağlıklı gıda tüketimi!Katılımcıların yarısından fazlası son bir yılda sağlıklı gıdalar tüketme konusundaki ilgisinin arttığını söylüyor.
Her 10 katılımcıdan yaklaşık 9’u, “sağlıklı beslenme ortalama yaşam süresini uzatabilir ve yiyecekler bağışıklık sistemimi güçlendirir” diye düşünüyor.
Araştırmaya göre, tüketici ne kadar gençse yeme alışkanlığındaki değişim de o kadar büyük oluyor. Y kuşağı ve Z kuşağı tüketicileri, X kuşağı ve X’ten önceki kuşağa kıyasla yıl içinde sağlıklı beslenmeye daha fazla odaklandıklarını söylüyor.
Gıdalar, ruh sağlığı üzerinde de olumlu etkiler yaratıyor ancak…Tüketici çoğu zaman gıdaların ruh sağlığı üzerinde olumlu etkiler yarattığına inanıyor, fakat bu etkiye sahip olan gıdalar uzak durmak istedikleri içeriklere sahip. Bu noktada da belli tavizler veriliyor. Katılımcıların yüzde 85’i genel olarak dengeli giden bir diyette zaman zaman taviz vermenin sakıncası olmadığına inanırken, yüzde 81’i kendini şımartmak istediğinde lezzetten ödün vermek istemiyor. Yüzde 49’luk bir kitle ise tatlı yemediği bir günü bile düşünemiyor.
Seyahatlerinde yeme, içme konusunda adeta gurme kesiler bazı tüketiciler için yeni deneyimler oldukça önemli. Araştırmaya katılanlar, İtalyan, Amerikan Barbekü, Latin Amerika/Meksika ve Çin lezzetlerini tercih ettiklerini söylerken, tüm katılımcıların en az yüzde 60’ı bu kategorilerdeki atıştırmalıkları satın aldığını ifade ediyor. Bununla birlikte, ankete katılan tüketicilerin üçte birinden fazlası Akdeniz, Karayip ve çeşitli Asya lezzetleri (Kore yüzde 45, Japonya yüzde 42, Tayland yüzde 42, Vietnam yüzde 35 ve Hindistan yüzde 33) lezzetlerini talep ettiklerini söylüyor. Katılımcıların yüzde 71’i küresel veya etnik tatlara sahip gıdaları sevdiklerini, yüzde 52’si kendi ülkelerindeki kültürel otantik yiyecekleri tercih ettiklerini ifade ediyor.
Sürdürülebilirlik endişeleri, gıda satın alımlarını etkiliyorAraştırma, sürdürülebilirlik endişelerinin gıda satın alımlarında da kendini gösterdiğine ortaya koyuyor. Yüzde 55’lik bir kitle, gıda alımlarının çevre üzerindeki etkilerinden endişe duyuyor.
Tüketicilerin olumlu bulduğu sürdürülebilirlik çalışmaları içerisinde; geri dönüştürülebilir ambalajlar, malzemelerin sürdürülebilir bir şekilde tedariki, sürdürülebilir malzemeleri üretenlere destek, enerji ve atık azaltma hedefleri yer alıyor.
Katılımcıların yüzde 83’ü gıdanın israfı en aza indirecek şekilde, yüzde 67’si yiyeceklerin yerel olarak tedarik edilmesini isterken, yüzde 63’ü sürdürülebilir ve etik bir şekilde üretilen gıdaları satın almayı önemsiyor.
Metaverse’te görünmek önemli!Araştırma gıda şirketlerinin Metaverse’te ilgi göreceğini de gösteriyor. Verilere göre Metaverse, çevrimiçi satın alımları desteklemekten kişiselleştirilmiş ürün pazarlamasına ve daha derin tüketici – marka etkileşimine kadar, yiyecek ve içecek şirketleri için ticaretin bir sonraki dönüşümünü temsil edebilir.
Metaverse’teki mevcut faaliyetlerin çoğu genç nesiller tarafından yönlendiriliyor. Örneğin oyuncular; görünümler, avatarlar, ekstra canlar ve diğer oyun içi satın alımlar için yıllık 80 milyar dolar harcıyor ve bu rakam giderek artıyor. Sadece video oyunlarındaki sanal ürünlere 2025 yılına kadar 190 milyar dolar harcanması bekleniyor. Bu durum potansiyel satın alma gücüne dair önemli bir ipucu da sunuyor.

Read More

Generated by Feedzy