Kaçak şekerle de marker ile mücadele dönemi

Şeker Kurumu ile TÜBİTAK, akaryakıtta 2007″den itibaren uygulamaya giren ulusal marker (kimyasal mühür- İşareTR) sisteminin şekere de uygulanması için ortak çalışma yürütüyor.

Kurum başkanı Mehmet Azmi Aksu, şeker üretimindeki kaçağı önlemek ve şeker satışlarını takip etmek için akaryakıtta kullanılan sistemin şekere de aktarılmasını öngördüklerini belirtti. Aksu, “Kurumumuz da akaryakıttakine benzer şekilde, katı veya sıvı haldeki şekerin içerisine belli bir ölçüde marker katmayı planlıyor. Kurumumuz sadece bu markeri tanıyan algılayıcılarla kaçak tespitine dayalı bir projenin yürütülmesi için Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)”na bağlı bulunan Ulusal Metroloji Enstitüsü”nden fizibilite raporu talep etmiştir.” açıklamasında bulundu. Yapılabilirliğinin kesinleşmesi halinde, projenin asgari 1 yıl içinde uygulamaya konulması bekleniyor.

  • Related Posts

    Sibirya soğukları geliyor, tarih verildi

    Meteoroloji Genel Müdürlüğü, ülke genelinde yarından itibaren Sibirya kaynaklı Karadeniz üzerinden gelen soğuk hava dalgasının etkili olacağını açıkladı. Yeni soğuk hava dalgasıyla birlikte sıcaklıklar 10 dereceye nkadar düşecek. Read More

    devamı...
    Ramazanda Sona Doğru

    Foto: Masjid Pogung Dalangan / Unsplash MANEVİYAT İKLİMİNDE Yanlışı doğruyla, kötülüğü iyilikle, endişeyi ümitle ve riyayı ihlasla ikame etmeye çalışmak… Son yazımda, yavaşlamak, içe dönmek ve daha dingin olmaya çalışmaktan bahsetmiştim.…

    devamı...
    wpChatIcon
    wpChatIcon